Jag berättade för exakt en månad sedan om hur jag försökt säga upp mitt medlemskap hos be2, en så kallad dejtingsajt. Sedan ungefär ett och ett halvt år tillbaka har jag trott att jag lyckats, men varje halvår upptäckt att nya summor dragits från mitt kreditkort. Läs historien här.
För två veckor sedan fick jag ett mail från be2 om att uppdatera mina kreditkortsuppgifter. Detta var precis efter att jag skickat ett antal mail till deras kundtjänst där jag bett dem om hjälp med att säga upp mitt medlemskap. På inrådan av en bekant lät jag bli att ge dem nya uppgifter. Men i morse fick jag besked att mitt ärende gått till inkasso. Jag fick kalla fötter och ändrade uppgifterna. Så nu har de dragit 450 spänn för fjärde gången, mot min vilja.
Jag har skrivit till dem och bett om hjälp så många gånger under ett och ett halvt år, men aldrig fått nåt annat svar än automatiserade betalningsmeddelanden. Så nu har jag tröttnat. Håller på att fylla i en anmälan till konsumentombudsmannen.
Fortsättning följer.
Borde inte din bank kunna hjälpa dig? Det där är ju nästan kontokortsbedrägeri, de har hela avdelningar som sysslar med sånt på banken har jag hört…
Hej Emanuel!
Hur gick det för dig i kampen mot be2? Har själv hamnat i samma sits nu. Har inte varit aktiv där på säkert över 2 år. Och nu helt plötslig har de börjat jäklas med mig. Enligt be2-supporten så har dom skickat över ärendet till inkasso. Bör jag vara orolig? Skulle bli jätteglad att ta del av dina erfarenheter gällande be2-svinen.
Ha det bra.
Mvh Mackano
sir_olsson@hotmail.com